نکاتی که باید درباره عوارض تزریق چربی به سینه بدانیم

پرسشی که در رابطه با جراحی های بزرگ کننده سینه اغلب وجود دارد این است که آیا می توان برای افزایش سایز سینه ها از تزریق چربی کمک گرفت یا نه؟ در واقع تزریق چربی به سینه برای افزایش سایز، یکی از روش های جراحی کم تهاجمی زیبایی سینه است که این روزها متقاضیان زیادی دارد. به همین دلیل، قصد داریم در این مقاله عوارض تزریق چربی به سینه را از دیدگاه دکتر محسن اسدی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی بررسی می کنیم .

در پاسخ به سوال مطرح شده در ابتدای نوشتار، باید بگویم بله امکان تزریق چربی به بافت سینه وجود دارد اما نکاتی در این باره وجود دارد که این کار توصیه نمی شود.

عدم وجود بافت چربی به میزان کافی

بیشتر افرادی که متقاضی انجام جراحی های بزرگ کننده سینه هستند افراد لاغر و باریک اندامی هستند؛ که طبیعتا در بدن این دسته از افراد چربی زیادی وجود ندارد که بتوان با کمک آن بافت سینه را پر کرد و به سایز دلخواه رسید. پس در این دسته نمی توان از تزریق چربی کمک گرفت و باید روش دیگری را در نظر بگیرند.

روش های جراحی زیبایی سینه

ایجاد کیست

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تزریق چربی به بافت سینه روش مناسبی برای افزایش سایز و بزرگ کردن سینه نباشد به وجود آمدن کیست هایی بعد از تزریق چربی است. بعد از تزریق چربی به بافت سینه ممکن است کیست هایی در بافت سینه ایجاد شود یا قسمت هایی از بافت سینه استخوانی شود که اصطلاحا به آن کلسی فای شدن می گویند. این حالت خود برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی کند اما ممکن است در تصاویر رادیولوژی و ماموگرافی تداخل ایجاد کنند.این تداخل ممکن است مانع تشخیص توده های بد خیم سرطانی شود. در سرطان ها تشخیص به موقع اهمیت فراوانی دارد. از این رو تزریق چربی گزینه مناسبی نیست .

تحلیل و جذب بافت چربی

نکته ای که در مورد بافت چربی وجود دارد امکان تحلیل رفتن و جذب آن توسط بدن است . بنا براین اگر برای افزایش سایز سینه از تزریق چربی استفاده شود ممکن است بعد از مدتی این چربی تحلیل رود و نیاز به ترمیم و تزریق دوباره باشد.به طور کلی  حدود50 در صد چربی تزریق شده جذب می شود .

تزریق چربی روش خوبی است که به نسبت آسان تر از جراحی پروتز انجام می گیرد اما در مورد سینه، به علت نکاتی که بیان شد تزریق چربی یک روش مکمل است که باید در کنار جراحی پروتز سینه و لیفت سینه و برای ایجاد تقارن بیشتر یا رفع نواقص مورد استفاده قرار گیرد و به تنهایی برای بافت سینه توصیه نمی شود.

اولویت افراد برای افزایش بافت سینه باید ابتدا پروتز و سپس تزریق چربی باشد. این دو روش در حال حاضر تنها روش های ایمن برای بزرگ کردن بافت سینه هستند. روش های دیگری که ممکن است انجام شود از جمله تزریق فیلرها و ژل ها و یا مواد دیگر مثل پروتئین سویا و… روش های درستی نیستند و نمی توان از آن ها استفاده کرد. این گونه مواد می توانند عوارض خطرناکی ایجاد کنند. در ادامه می توانید سولات خود را در بخش نظرات از دکتر محسن اسدی فوق تخصص جراحی پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی، بپرسید.

دکتر محسن اسدی

فوق تخصص جراحی پلاستیك، ترمیمی و زیبایی و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. دکتر اسدی در سال 1390 با رتبه چهارم کشوری موفق به اخذ مدرک بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک -ترمیمی و زیبایی شد. وی  از سال 2016 عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بین الملل آمریکا (ISAPS) است.

ارسال دیدگاه

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه