مراقبت های بعد از تزریق چربی صورت

بعد از تزریق چربی به صورت باید مواردی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

۱- اگر عمل شما با بیحسی موضعی انجام شده، پس از عمل محدودیت غذایی ندارید ولی در صورت بیهوشی عمومی بهتر است در روز عمل، از غذای سبک مانند سوپ استفاده کنید.

۲- روز بعد از عمل میتوانید صورت خود را بشویید و یا حمام کنید ولی از وان و جکوزی نباید استفاده کنید.

۳- پس از عمل تا حداقل ۴۸ ساعت باید هنگام خواب پشت سرتان بالا باشد (از دو بالش استفاده کنید).

۴- در ۲۴ ساعت اول از کمپرس سرد استفاده کنید، ۲۰ دقیقه کمپرس سرد و ۲۰ دقیقه استراحت (هنگام خواب احتیاجی به کمپرس سرد نیست).

دکتر اسدی و تزریق چربی به صورت
نمونه تزریق چربی به صورت توسط دکتر اسدی

۵-معمولا از محل برداشت چربی ( شکم ، ران و …) در ۲۴ ساعت اول ممکن است ترشح خونابه ای داشته باشید که کاملا طبیعی است و در صورت نیاز پانسمان روی آن را تعویض کنید. بطور معمول بعد از ۲۴ ساعت نیازی به پانسمان نیست و فقط کافی است روی سوراخ های کوچک محل برداشت چربی از پماد آنتی بیوتیک تجویز شده استفاده نمایید.

۶- معمولاً درد در محل برداشتن چربی بیشتر از محل تزریق (صورت) میباشد که جای نگرانی ندارد و از مسکن تجویز شده، استفاده نمایید.

۷- آنتی بیوتیک تجویز شده را به موقع مصرف کنید.

۸- برای کاهش کبودی از آناناس تازه استفاده کنید.

۹- روزهای اول پس از عمل تورم و کبودی در محل تزریق چربی و محل برداشتن چربی طبیعی است و ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد.

۱۰- اگر مقداری از چربی مازاد شما باقی مانده، آن را به همان شکل استریل که به شما تحویل داده شده، داخل فریزر یا جا یخی یخچال نگه دارید ممکن است تا دو ماه جهت روتوش جزیی مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱- تا چند هفته پس از تزریق چربی ترجیحا در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و یا حتما از کلاه لبه دار و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید.

 

دکتر محسن اسدی

فوق تخصص جراحی پلاستیك، ترمیمی و زیبایی و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. دکتر اسدی در سال 1390 با رتبه چهارم کشوری موفق به اخذ مدرک بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک -ترمیمی و زیبایی شد. وی  از سال 2016 عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بین الملل آمریکا (ISAPS) است.

ارسال دیدگاه

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه