جراحی مینی ابدومینوپلاستی و هرآنچه باید بدانید

جراحی مینی تامی تاک نسبت به تامی تاک کامل که به آن ابدومینوپلاستی نیز می گویند، روشی کم تهاجمی تر است.
 مینی ابدومینوپلاستی، ناحیه شکم تا زیر ناف را هدف قرار می دهد. این جراحی اغلب برای افرادی که وزن نرمال دارند، اما در قسمت پایین شکم دارای پوست یا چربی اضافی هستند، موثر است. در صورتیکه این چربی ها با ورزش و رژیم غذایی برطرف نشوند، می توان از طریق جراحی اقدام به  از بین بردن آن ها کرد.

مینی ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی مینی ابدومینوپلاستی پایین شکم را صاف می کند و می تواند به از بین بردن برجستگی که اغلب در قسمت تحتانی شکم ایجاد می شود کمک کند.
 
در بعضی موارد،ممکن است ماهیچه های زیر شکم از داخل به هم بخیه می شوند، اما این بخیه ها از بیرون و سطح پوست قابل مشاهده نخواهند بود. سپس پوست اضافی نیز برداشته شده و سطح شکم صاف و یکدست می شود.
 
درمواردی نیز، برای برداشتن چربی های اضافه پهلوها و بالای ناف ،از لیپوساکشن استفاده می شود.
 
عمل مینی ابدومینوپلاستی به از بین رفتن استرچ مارک ها یا همان ترک های پوستی نیز کمک می کند. البته این که ترک های پوستی هر بیمار در جراحی قابل برطرف شدن هستند یا نه، به محل قرارگیری آنها روی بدن و میزان پوست های اضافی در ناحیه شکم بیمار بستگی دارد.
 
عضلات شکم، اغلب در دوران بارداری از هم باز می شوند. این اتفاق در کل قسمت شکم یعنی از بالا تا زیر ناف را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر فرد قصد ایجاد تغییر در کل شکم خود را دارد،احتمالا به یک عمل جراحی کامل شکم برای اصلاح آن نیاز داشته باشد. البته این موضوعی است که حتما باید در باره ی آن با  جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی مشورت کنید.
 

روش انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی

برای انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی، برشی به طول حدود ۳۰ در قسمت پایین شکم ایجاد می شود.این برش از برش سزارین بزرگتر و از برش ابدومینوپلاستی کامل کوچکتر است.
 در واقع محل برش سزارین قبلی برداشته و اصلاح میشود.
 
عضله جدار شکم از ناف تا پایین در این روش ترمیم و تقویت میگردد و در نتیجه شکم صاف‌ تری برای شما ایجاد میگردد.اگر در محدوده ی وزن طبیعی خود قرار داشته باشید(یعنی دچار اضافه وزن و کمبود وزن نباشید) و قصد بارداری مجدد نداشته باشید، این جراحی برای شما موفقیت آمیز تر خواهد بود.

مناطق مورد نظر برای مینی ابدومینوپلاستی

همانطور که احتمالاً تا الان باید متوجه شده باشید ، مینی ابدومینوپلاستی ناحیه ی تحتانی شکم و مشخصا حد فاصل ناف تا ناحیه پوبیس را هدف قرار میدهد.
 
در جراحی مینی ابدومینوپلاستی برخلاف ابدومینوپلاستی کامل، ناف  تغییری پیدا نخواهد کرد و برش داده نمیشود.
 
اگر به دنبال صاف کردن کل شکم خود از قفسه سینه به پایین هستید، جراحی  مینی ابدومینوپلاستی برای شما گزینه ی مناسبی نیست.
 

چه انتظاراتی می توان از مینی ابدومینوپلاستی داشت؟

بعد از جراحی، احتمالا پزشک به شما توصیه می کند که از یک شکم بند یا گن مخصوص استفاده کنید. این کار باعث می شود، در دوران نقاهت ماهیچه های شکم شما تحت حمایت باشند.
اگرچه بلافاصله بعد از عمل، کوچک شدن شکم خود را مشاهده خواهید کرد، اما نتیجه ی اصلی و نهایی بعد از حدود 6 هفته قابل مشاهده است. یعنی زمانی که تورم و التهاب از بین رفته باشد.
اگر جراحی خوب و باکیفیتی را پشت سر گذاشته باشید، می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه ی آن دائمی باشد.

تفاوت مینی ابدومینوپلاستی با ابدومینوپلاستی کامل

هر دو روش نیاز به بیهوشی کامل دارد ولی مینی ابدومینوپلاستی با بیحسی نخاعی ( اسپاینال) هم قابل انجام است.
در ابدومینوپلاستی کامل طول برش بیشتر است ، ناف برش داده میشود ، عضله جدار شکم از زیر جناغ سینه به پایین ترمیم میگردد.
سپس کل پوست زیر ناف شکم برداشته می شود تا شکم سطحی صاف پیدا کند. معمولا در جراحی ابدومینوپلاستی کامل، جای ناف متناسب با شکل و اندازه ی جدید شکم، تغییر داده می شود. بعلاوه در اکثر مواقع ، لیپوساکشن پهلوها نیز انجام میگیرد. ابدومینوپلاستی کامل مدت زمان بیشتری طول میکشد و دوره نقاهت طولانی تری نیز دارد.

دکتر محسن اسدی

فوق تخصص جراحی پلاستیك، ترمیمی و زیبایی و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. دکتر اسدی در سال 1390 با رتبه چهارم کشوری موفق به اخذ مدرک بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک -ترمیمی و زیبایی شد. وی  از سال 2016 عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بین الملل آمریکا (ISAPS) است.

ارسال دیدگاه

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه