لیپوماتیک ران ها چگونه انجام می شود؟

عدم هماهنگی و ناموزون بودن اندام همواره افراد را به فکر حذف چربی های ذخیره شده می اندازد. این افراد همیشه از ظاهر اندام خود رضایت کافی را نداشته و روش های بسیاری مانند رژیم و ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، جهت لاغری به کار می گیرند اما برخی از افراد فرصت و حوصله کافی برای انجام ورزش و رژیم های سخت و طولانی را ندارند و معمولا به دنبال روش های ساده تر هستند تا زودتر به نتیجه دلخواه خود برسند، یکی از این روش ها لیپوماتیک می باشد. با استفاده از عمل لیپوماتیک می توان چربی های اضافی که در برخی از مناطق بدن تجمع پیدا کرده است را از بین برد.

عمل لیپوماتیک ران پا

جراحی لیپوماتیک یک روش ساده و مطمئن جهت حذف چربی هایی است که به صورت موضعی در برخی از مناطق بدن انباشته شده اند. یکی از مناطقی که ممکن است در آن چربی تجمع پیدا کند ران ها می باشند. در واقع عمل لیپوماتیک ران یک روش بسیار مفید در بالا بردن اعتماد به نفس افرادی که با مشکل بزرگی ران پا روبه رو هستند را افزایش می دهد.

در ران پا هم مانند سایر اعضای بدن به دلیل عوامل مختلف ممکن است بافت های چربی زیادی ذخیره شود. ران پا یکی از مهم ترین عضو بدن می باشد که تاثیر فراوانی در زیبایی و تناسب اندام یک فرد داشته باشد.

علاوه بر مساله زیبایی، بزرگ بودن این قسمت از بدن می تواند مشکلات زیادی را در فرد ایجاد کند:

  • عرق سوز شدن قسمت بالای ران پا
  • احساس سنگینی در راه رفتن
  • کشیده شدن ران های پا به یکدیگر هنگام راه رفتن
  • دشواری در خرید لباس به دلیل عدم سایز مناسب

لیپوماتیک ران چگونه انجام می شود؟

در اندامی که لیپوماتیک در آن انجام می شود یک سوراخ به قطر 2 تا 5 میلی متر ایجاد شده سپس لوله ای بنام کانولا که متصل به دستگاه می باشد با حرکات لرزشی موجب شکسته شدن سلول های چربی می شود و این سلول های شکسته شده توسط ساکشن خارج می شود.

بعد از عمل لیپوماتیک چه میزان کاهش وزن اتفاق می افتد؟

در واقع انجام عمل لیپوماتیک جهت کاهش سایز می باشد و حداقل 1 تا 3 سایز  پس از انجام عمل لیپوماتیک کاهش می یابد بنابراین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انجام عمل لیپوماتیک پیشنهاد نمی شود.

 

چه کسانی نمی توانند عمل لیپوماتیک ران را انجام دهند؟

  • به طور کلی افراد چاق اجازه انجام لیپوماتیک ندارند. بنابر تعربف فردی که شاخص توده بدنی بالای 40 داشته باشد مجاز به انجام این کار نمی باشد زیرا آمار نشان داده افرادی که BMI بالای 40 دارند 6 تا 10 برابر افرادی که BMI زیر 40 دارند در معرض عوارض می باشند.
  • فردی از بالا تنه تا پایین تنه چاق است و هیچ نقطه ای از بدنش به طور خاص بزرگ نیست هیچ گاه از یک روش موضعی سود نمی برد بنابراین برداشتن یک نقطه موجب عدم تناسب بیشتر فرد خواهد شد.
  • افرادی که به بیماری های زمینه ای، قلبی و ریوی مبتلا هستند.

و در آخر این نکته را باید در نظر داشت که هر چند بهترین جراح لیپوماتیک در تهران تمام تلاش خود را برای قرینه سازی کامل در اندام ها به عمل می آورد ، با این حال به دلایل آناتومیک ممکن است مختصری عدم تقارن باقی بماند که معمولا قابل اغماض است و اگر شخصی بی اندازه دچار وسواس تقارن است توصیه می شود هیچ اقدامی انجام ندهد.

دکتر محسن اسدی

فوق تخصص جراحی پلاستیك، ترمیمی و زیبایی و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران. دکتر اسدی در سال 1390 با رتبه چهارم کشوری موفق به اخذ مدرک بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک -ترمیمی و زیبایی شد. وی  از سال 2016 عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بین الملل آمریکا (ISAPS) است.

ارسال دیدگاه

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه